= Welkom =


Welkom op de website Kinderen van het Licht


In dit nieuwe tijdperk van wakkerworden
waarin de wereld talloze veranderingen
ondergaat die de mens zelf heeft geschapen
uit onwetendheid, wil deze website terug
gaan naar de bron.
De kinderen van het Licht zullen wereldwijd
opstaan en leiden vanuit hun innerlijke kracht
Laten we hand in hand de waarheid aan het
licht komen en ons verbonden bewustzijn
samen sterken tot een wereld van eenheid.


21 november 2012

ik wil vooruit maar mijn partner houdt me tegen



Lieve Jennifer: Ik zit al tien jaar in een relatie. Wat begon als een liefdevol, ondersteunend partnerschap, is de laatste twee jaar veranderd.
Mijn partner is vaak gemeen, kritisch en ondersteunt me niet. Hij werkt de laatste twee jaren niet, en ik doe het huishouden alleen. Onlangs kreeg ik een aanbod voor een nieuwe job die een verhuizing zou meebrengen, maar mijn partner wil niet mee met me. Hij zegt ook dat ik niet weg kan voor hij zijn leven weer op de rails heeft en hij wil dat ik zes maanden wacht. Als ik dat doe, zal ik die kans verliezen, en het is mijn ‘droomjob’.
Hoe kan ik vooruit als hij me tegenhoudt?

Jennifer’s antwoord: Hoe lang denk je zou je partner bereid zijn om zijn adem in te houden, als het ging om leven en dood? Waarschijnlijk niet al te lang.
Maar dit doet hij wel in zijn leven, en hij laat jou je verantwoordelijk voelen voor zijn keuzes. Jij wil evolueren en vooruit gaan, hij wil dat alles hetzelfde blijft, omdat, zolang jij voor hem zorgt en het voor hem mogelijk maakt dat hij bij manier van spreken zijn adem inhoudt, hij niet hoeft te veranderen.
Hij geeft jou een kans om in weerstand te gaan naar jouw levensveranderingen, en jij laat jouw beslissingen maken door jouw angsten.

Waar ben je dan bang voor in je leven? Ben je bang om alleen te zijn, of dat de relatie afloopt, en je geen positief resultaat ziet voor die tien jaar die je aan deze relatie hebt gewijd. Ben je bang dat het hem niet zal lukken, en dat je verantwoordelijk zal zijn voor wat er ook met hem gebeurt? Er spelen veel thema’s uit vorige levens tussen jullie, en dat is de motor achter jouw gedrag en het zijne. In deze situatie ben je misschien verantwoordelijk geweest voor zijn mislukking in een vorig leven, direct of indirect, en nu geef je hem alle kans om te slagen, door hem op elke manier te ondersteunen.
En toch, om het even wat je doet, doet hij geen enkele inspanning om te veranderen. Hij deed dat waarschijnlijk ook niet in die vorige levens.

Misschien ben je ook bang voor succes, bang dat je je doel en verwachtingen niet haalt, en speelt hij op die angst in om je in de relatie te houden. Als jij weggaat, maakt dit zijn leven moeilijker, omdat hij zichzelf zal moeten onderhouden, maar hij zal dan wel zijn zaken zelf leren in orde te brengen, en zelf te ademen, van het moment dat jij stopt met dit te doen voor hem. Je moet jezelf eraan herinneren dat jij niet verantwoordelijk bent voor zijn keuzes, maar je bent wel verantwoordelijk voor de jouwe. De impasse zit hem hier: hij wil dat jij dat wat voor hem het beste is, en jij wil dat hij doet wat het beste is voor jou.

Maar een kans om je leven te transformeren betekent ook verandering brengen in hoe jij jouw dromen ondersteunt, en hoe je je dromen uitbreidt naar een hoger potentieel voor jezelf. En ook al denk je dat hij geen kracht heeft, toch is hij krachtig genoeg om jouw leven te sturen, en jouw keuzes te beïnvloeden.

Hij is niet zwak, hij is krachtig genoeg om jou te laten twijfelen aan jouw vermogens. En hij zal dat blijven doen tot je dat niet meer toelaat. Je hebt hier een kans gekregen die je kan krijgen of weigeren, maar een keuze dien je te maken in elk geval. Hoe groter de behoefte naar verandering, hoe belangrijker en onvermijdbaarder de keuzes. Je keuze kan focussen op wat het beste is voor hem, of wat het beste is voor jou.
Ik suggereer dat je je intentie plaatst om je uit te breiden tot je hoogste en beste potentieel, dat je kiest wat juist en best is voor je.

Wanneer je zelf je eigen weerstand loslaat, zal het pad van je hart kristalhelder worden, en zal je niet langer bang zijn om iets te kiezen wat het beste en het juiste is voor jou, en zal je ook niet meer bezig zijn met iemand je van je weg laten af te houden.

Jennifer Hoffman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten