= Welkom =


Welkom op de website Kinderen van het Licht


In dit nieuwe tijdperk van wakkerworden
waarin de wereld talloze veranderingen
ondergaat die de mens zelf heeft geschapen
uit onwetendheid, wil deze website terug
gaan naar de bron.
De kinderen van het Licht zullen wereldwijd
opstaan en leiden vanuit hun innerlijke kracht
Laten we hand in hand de waarheid aan het
licht komen en ons verbonden bewustzijn
samen sterken tot een wereld van eenheid.


10 augustus 2012

Het loslaten van kennis



De waarheid moet je zelf ervaren, moet je zelf zien. 
Als ik de waarheid heb gezien en ik vertel jou die, dan zal de waarheid zodra ik die aan jou vertel al een leugen, geen waarheid meer zijn.

 Het was de waarheid voor mij, ze was voor mijn ogen bestemd. Het was mijn inzicht. Het kan niet jouw inzicht zijn, het blijft iets dat je van iemand anders hebt geleend. 

Voor jou is het een mening, een weetje - niet een weten. Je oor heeft het opgevangen en als je er geloof aan hecht, hecht je geloof aan een leugen. Vergeet dat niet. Zelfs een waarheid kan een leugen worden als ze door de verkeerde deur je huis betreedt. De waarheid moet door de voordeur, door je ogen binnenkomen. De waarheid is een inzicht. Je moet het zien.

Als je niet inziet dat kennis nutteloos is, zul je nooit op zoek gaan naar wijsheid. Je zult het valse muntstuk bij je dragen en menen dat je een echte schat met je meevoert. 

Je moet gaan inzien dat kennis dit valse muntstuk is: kennis is niet echt weten, is geen inzicht. Op z’n hoogst is het iets verstandelijks - je kunt het woord thuisbrengen maar de zin is je ontgaan.


Osho

Geen opmerkingen:

Een reactie posten