= Welkom =


Welkom op de website Kinderen van het Licht


In dit nieuwe tijdperk van wakkerworden
waarin de wereld talloze veranderingen
ondergaat die de mens zelf heeft geschapen
uit onwetendheid, wil deze website terug
gaan naar de bron.
De kinderen van het Licht zullen wereldwijd
opstaan en leiden vanuit hun innerlijke kracht
Laten we hand in hand de waarheid aan het
licht komen en ons verbonden bewustzijn
samen sterken tot een wereld van eenheid.


7 juli 2011

De ziel kan helen en je leven veranderen


Zhi Gang Sha luidt zijn naam, maar de meesten noemen hem meester of dokter Sha. Het is een opmerkelijke man. Na een openbaring van God in Toronto in 2003, besloot hij zijn leven volledig te wijden aan dienstbaarheid. Dienstbaarheid aan de mensheid en alle zielen op moeder aarde.

“Als je wilt weten of een peer zoet is, proef hem dan. Als je wilt weten of de Zielekracht (Soul Power) techniek werkt, ervaar hem dan door hem uit te proberen”, vertelt dr. Sha ergens tijdens het interview. Het is van een logica waar geen speld tussen te krijgen is. Vervolgens neemt Sha het boek The Power of Soul (De kracht van de ziel) van de tafel, bladert naar de inleiding en leest voor: “Het doel van het leven is te dienen. Het is mijn missie om het bewustzijn van de mensheid en van alle zielen in het universum te transformeren en te verlichten zodat er liefde, vrede en harmonie gecreëerd wordt. Mijn missie omvat drie empowerments, drie manieren om volledig in hun kracht te staan: ik leer mensen universele dienstbaarheid, ik leer mensen zichzelf en anderen te helen en ten slotte leer ik mensen verlichting.”

Ziel over materie
Sha vertelt dat als hij mensen kan leren over de kracht van de ziel, dat dit de belangrijkste opening naar zelfverwerkelijking is die hij hen kan geven. “Dat is de sleutel. Tot 8 augustus 2003 speelde geest over materie (mind over matter) een vitale rol ten aanzien van heling, verjonging en transformatie van het leven. In het tijdperk dat na 8 augustus 2003 is begonnen, en wat ik het Ziele Licht Tijdperk (Soul Light Era) noem, speelt ziel over materie (soul over matter) de belangrijkst rol. Waarom? Omdat iedereen en alles een ziel heeft.”

Wat is een ziel?
“De ziel van een mens is een gouden lichtwezen. Ik leer de mensen dat alles een ziel heeft. Ik zal je een verhaal vertellen. Iemand met gebroken ribben vroeg mij hem te helpen. In zo’n geval zoek ik altijd contact met het goddelijke en ik ditmaal kreeg vanuit de hemel zielekruiden. Zoals je misschien wel weet is een fractuur aan de ribben zeer pijnlijk, maar na een behandeling van drie dagen met zielekruiden, samen met chanting (zingend voordragen van tekst), was de pijn volledig verdwenen. Een arts die op dat moment aanwezig was kon dat bevestigen.”

Dr. Sha spreekt van oude Chinese wijsheid als hij het over zielsheling heeft. “Elk (onder)deel van het lichaam heeft een ziel. De ziel kan helen en je leven veranderen. Mensen weten dat niet meer omdat deze kennis verloren lijkt te zijn gegaan. Ik leer mensen dat elk orgaan in het lichaam een ziel heeft. Cellen hebben een ziel, relaties hebben een ziel, in geldzaken is er sprake van een ziel net zoals in organisaties. Dat is de reden dat ik zielsheling doe, zielsreiniging en zielsverjonging. Mensen kunnen opnieuw leren deze kennis te gebruiken.”

Ergens in de documentaire Soul Masters van regisseuse Sande Zeig behandelt dr. Sha de ernstig zieke vader van Zeig. Een vrouw die daarbij aanwezig is becommentarieert de behandeling. “Met mijn derde oog zag ik op dat moment een gouden vloeistof uit het lichaam van dr. Sha naar Sande’s vader stromen.” Als ik Sha vraag daar een reactie op te geven, zegt hij: “Ik ben slechts een voertuig. Als God een heling aanbiedt via mij, dan stuurt hij de gouden vloeistof door mij heen, door mijn lichaam en door mijn handen.”

Drang tot dienstbaarheid
Als je overdenkt wat Sha allemaal doet in zijn drang om dienstbaar te zijn, valt je mond bijna open van verbazing. Hij schreef acht boeken in twee jaar tijd, heeft inmiddels 414 filmpjes op YouTube gezet en geeft elke zaterdag een tv-show voor zijn volgers. “Heel veel dingen die ik doe zijn gratis, omdat ik wil dat mensen mijn lessen begrijpen. Ik ben op deze manier in staat heel veel mensen te helpen.” Sha reist daarom veelal met een team de wereld rond als hij zijn lezingen en workshops geeft. Een cameraman vormt daar een vast onderdeel van.

“De tv-show helpt heel veel mensen. Als ik bijvoorbeeld de grondbeginselen van de ziel aansnijd, karma, dan gebruik ik zes minuten om dat concept uit te leggen. Vervolgens behandel ik hoe je dat in de praktijk brengt, hoe je heelt. De derde zes minuten betreft een spirituele heling van de ziel en de uitzending eindigt met getuigenissen van mensen die vertellen hoe hun leven veranderd is.”

De workshops die Sha over de hele wereld geeft, worden buitengewoon goed bezocht. Tweeduizend deelnemers is allang geen uitzondering meer. Zijn boeken zullen daar ongetwijfeld een bijdrage aan leveren, want stuk voor stuk staan ze in de top 10 van de New York Times Bestsellerlijst. Hoe die boeken tot stand komen is een verhaal apart. “Ik schrijf mijn boeken in een, maximaal twee weken. Dat gaat als volgt. Als ik een workshop doe, dan typt mijn persoonlijke assistente mee zodat aan het einde van de workshop het boek nagenoeg klaar is. Op die manier heb ik in twee jaar tijd acht boeken geschreven.”

Zijn populariteit verklaart Sha uit het feit dat mensen hongerig zijn om over hun ziel te leren. Iedereen weet inmiddels wat meditatie is en wat het kan doen. “Maar mensen willen meer. Dat is de reden waarom ik de mensen in mijn boeken vier technieken leer. De eerste daarvan is de kracht van het lichaam. Daarmee bedoel ik het gebruik van de handen.” Dr. Sha houdt zijn ene hand circa 15 cm voor zijn hoofd en zijn andere hand 30 cm voor zijn buik. “Ik noem dit de één hand dichtbij, één hand veraf-positie. Het is een helende positie, want stel dat je hoofdpijn hebt, dan kan de vitale levensenergie, de Qi, stromen zoals het gewenst is. Vergelijk het met het openen van een raam zodat er frisse lucht binnen kan komen. Op die manier verdwijnt hoofdpijn, hoge bloeddruk en heel veel andere klachten. Doe het 3-5 minuten per keer, 3-5 keer per dag en je zult verrassende resultaten zien.”

Gouden licht
De tweede techniek is de kracht van geluid. Sha legt uit hoe de kracht van geluid, “dat is wetenschappelijk aangetoond”, kan helen. Dat is ook de reden dat hij zoveel aandacht schenkt aan chanting en daarvoor veel ruimte maakt in zijn programma’s. Techniek nummer drie is de kracht van de geest. “In één zin wordt dat het best samengevat als creatieve visualisatie. De sleutel van deze techniek is het visualiseren van het gouden licht. Dat is een oude spirituele wijsheid”, zegt Sha. “Als het gouden licht schijnt, verdwijnt ziekte. Bij de handtechniek bijvoorbeeld, visualiseer je dat het gouden licht van het hoofd naar de buik stroomt.”

De buik is een belangrijk gebied omdat daar de dan tian ofwel het parelveld ligt. Het is een sterk geconcentreerd energieveld dat de basis is voor immuniteit, uithoudingsvermogen en vitaliteit. “Dus wanneer je hoofdpijn hebt en je gebruikt de handentechniek, dan laat je een teveel aan energie uit het hoofd naar de buik stromen. In het energiecentrum van de buik kan er geen sprake zijn van een teveel aan energie, en het mooie van deze techniek is dat de energie behouden blijft.”

De laatste techniek is die van de zielekracht. Zielekracht betekent volgens Sha: de ziel aanroepen om te helen. Waar in het westen de term spirit of geest wordt gebruikt, wordt in Azië van oudsher het begrip ziel gebruikt. “De wetenschap gebruikt het begrip DNA-boodschap, maar in feite is het allemaal hetzelfde.”

Vervolgens vertelt Sha over zijn verleden en dat hij als zesjarig jongetje een Tai Chi meester in het park zag oefenen. Hij voelde zich zo sterk tot hem aangetrokken dat hij hem ter plekke vroeg zijn leerling te mogen worden. Op tienjarige leeftijd begon de kleine Sha met Qi Gong en op zijn twaalfde met Kung Fu. Vervolgens bestudeerde hij de I Ching en leerde hij alles over Feng Shui. “Ik studeerde westerse geneeskunde en later ook traditionele Chinese geneeskunde met acupunctuur en kruidenleer. “In 1990 was ik klaar om bij meester Guo in de leer te gaan. Hij is mijn spirituele vader. Als ik terugkijk zie ik het zo: God heeft mij klaargestoomd om de Zielekracht boekenserie in de wereld te brengen, en om alles over de ziel te begrijpen. Er was op dat gebied namelijk nog geen enkel boek. En ook meester Guo heeft in het hele proces enorm veel voor mij betekend.”

Akasha kronieken
Dr. Sha verricht niet alleen helingen met de kracht van de ziel, hij doet ook ziele-operaties. Daarbij komt geen mes te pas. “Een chirurg gebruikt een mes, ik snijd met mijn hand door de lucht en opereer mensen, ook op afstand. Ik beschrijf die techniek al in Soul Mind Body Medicine een boek dat ik schreef voordat ik met de Zielekracht-serie begon. Alles heeft een ziel en als de ziel eerst heelt, dan volgen de geest en het lichaam vanzelf. Ziekte is het gevolg van een blokkade van de ziel ofwel karma. Als je in een eerder leven anderen tekort hebt gedaan, dan krijg je dat in dit leven terug. Waarom het zo werkt? Omdat je op die manier je lessen leert. Dus alles heeft een spirituele reden. Als je succes hebt, is er een reden, net zoals bij tegenslagen.”

In de documentaire Soul Masters gaat u naar de Akasha kronieken om voor mensen pagina’s met karma te wissen.
“Ik doe dat feitelijk tijdens elke workshop en lezing. Ik kom er dan bijvoorbeeld achter dat de rugpijn van een van de aanwezigen het gevolg is van een eerder leven. Zo iemand leefde in dat leven in weelde over de ruggen van anderen. Ik heb dan contact met de zielen die daaronder hebben geleden en vraag hen vergeving. Ik vraag namens degene met rugpijn: God, vergeef mij. Het is uiteindelijk God die de bladzijden wist en het karma reinigt. En dat ik daarin mag bemiddelen, is een geschenk van God.”

Het verhaal dat dr. Sha vertelt, blijkt veel overeenkomsten te vertonen met andere spirituele stromingen. Hij vertelt dat dit komt omdat de waarheid altijd en overal hetzelfde is. “De kern van ongeacht welke spirituele leer is liefde. Als je onvoorwaardelijke liefde leeft, dan ben je er. Dat komt omdat onvoorwaardelijke liefde alles omvat: vergeving, compassie, vrijgevigheid en vriendelijkheid. Ware liefde is de sleutel, want als je lief kunt hebben, kun je vergeven.”


Wie is dr. Sha?

Dokter en meester Zhi Gang Sha voelde zich van jongs af aangetrokken tot het helen van mensen. Het was zijn grote drijfveer vanaf zijn zesde om daar handen en voeten aan te geven. Daarom studeerde hij onder meer westerse en traditionele Chinese geneeskunde. Sha werd op deze manier in staat gesteld oude spirituele principes en westerse wetenschap bij elkaar te brengen. En met succes, getuige het grote aantal mensen die hij weet te inspireren en de boeken die inmiddels op zijn naam staan. In 2006 ontving hij de Martin Luther King junior-onderscheiding voor zijn dienstbaarheid aan de mensheid.


Bron: http://renvogel.wordpress.com/2011/05/06/de-ziel-kan-helen-en-je-leven-veranderen/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten