= Welkom =


Welkom op de website Kinderen van het Licht


In dit nieuwe tijdperk van wakkerworden
waarin de wereld talloze veranderingen
ondergaat die de mens zelf heeft geschapen
uit onwetendheid, wil deze website terug
gaan naar de bron.
De kinderen van het Licht zullen wereldwijd
opstaan en leiden vanuit hun innerlijke kracht
Laten we hand in hand de waarheid aan het
licht komen en ons verbonden bewustzijn
samen sterken tot een wereld van eenheid.


7 november 2010

Op blote voeten door het leven


Als voorbijganger
trek ik door het leven
op blote voeten
toch schoenen aan
de handen leeg
toch een wandelstok.

Wandelend door de wereld
zie ik mensen met open handen
en handen als vuisten
voeten die bewegen op de grond
maar de aarde niet raken
ogen die kijken
maar niets meer zien.

Als voorbijganger
trek ik door het leven.
Tussen eerste bloesemtak
en sneeuwkristal mijn stille stap.

De hemel trekt
aan kraanvogels voorbij,
de maan glanst zacht
in het ven zo stil.

Als voorbijganger
trek ik door het leven
zonder huis of thuis
woon ik overal.

Mijn voeten
wortelen nergens meer
toch raken ze de aarde
waar ik ook ga of sta.
De geest leeg
het hart in vrede
voetstappen in het mulle zand
geen enkel spoor.

Ik volg de stroom
de stroom volgt mij.
Ik zie de stroom
de stroom ziet mij.

Ik ben de stroom geworden,
het water, de eindeloze zee.
En terwijl het frisse water
over mijn blote voeten stroomt
vergaat de zee in mij,
verga ik zelf



Marcel

Pyreneeen 1998


3 opmerkingen:

  1. Fantastisch mooi he, lijkt ook een beetje op het boek van de weg naar geluk. Daar heeft hij het ook zo over een wandelstok enzo.:) Kmoet het nog eens opnieuw lezen. Maar ben bezig met boek 2 van Neale Donald Walsch.♥ ¨Prachtige boeken hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De weg naar het geluk is geen lange weg
    geen weg die ergens begint of eindigt
    geen afstand die belopen wordt
    geen pad dat wordt gegaan
    geen tocht naar vreemde landen
    geen reis naar verre levenstranden.

    De weg naar geluk
    gaat direct naar binnen
    overbrugt iedere afstand
    brengt de horizon
    vlak voor je ogen
    is dichterbij dan je hartslag
    dichterbij dan het licht in je ogen
    dichterbij dan al je gedachten.

    Neem op deze weg
    de wandelstok van gelijkmoedigheid mee
    een rugzak vol tevredenheid
    wandelschoenen vol rust
    een drinkbeker vol stilte.
    Adem onder het lopen
    bij iedere stap
    licht en liefde
    in en uit.

    uit: De weg naar het geluk, een poëtische reisgids van een korte, directe weg naar het geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blog met knappe foto's en diepe teksten!

    En ja, de gedichten van Marcel Messing - steeds weer zo bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen