= Welkom =


Welkom op de website Kinderen van het Licht


In dit nieuwe tijdperk van wakkerworden
waarin de wereld talloze veranderingen
ondergaat die de mens zelf heeft geschapen
uit onwetendheid, wil deze website terug
gaan naar de bron.
De kinderen van het Licht zullen wereldwijd
opstaan en leiden vanuit hun innerlijke kracht
Laten we hand in hand de waarheid aan het
licht komen en ons verbonden bewustzijn
samen sterken tot een wereld van eenheid.


8 augustus 2010

Dansende leegte




Het doel van het onderricht dat ik geef is verlichting – ontwaken uit de droomstaat van afgescheidenheid om de werkelijkheid van het Ene te realiseren. Kortom, mijn onderricht richt zich op realiseren wat jij bent. Misschien vind je ook andere elementen in mijn lessen die eenvoudigweg opkomen als antwoord op iemands bepaalde behoefte op dat moment, maar eigenlijk ben ik er alleen in geïnteresseerd jou wakker te schudden.


Verlichting betekent je bewust worden van wat je werkelijk bent en dat dan zijn. Realiseer en wees het, realiseer en wees het. Realisatie alleen is niet genoeg. De voltooiing van zelfrealisatie is zijn, en dat betekent handelen, doen en tot uiting brengen wat je beseft. Dit houdt heel veel in en is een geheel nieuwe manier van leven – leven in en als werkelijkheid, in plaats van leven volgens de geprogrammeerde ideeën, overtuigingen en impulsen van de dromende geest.

De waarheid is dat je al bent wat je zoekt. Je zoekt naar God, met zijn ogen. De waarheid is zo eenvoudig en schokkend, zo radicaal en taboe dat ze makkelijk over het hoofd wordt gezien als je zo druk bezig bent met zoeken. Misschien heb je in het verleden wel gehoord wat ik zei, en misschien geloof je het zelfs wel, maar mijn vraag is: Heb je het met je hele wezen gerealiseerd? Leef je het?

Mijn spreken is bedoeld om je wakker te schudden, niet om je te vertellen hoe je nog beter kunt dromen. Je weet hoe je nog beter kunt dromen. Afhankelijk van je mentale en emotionele staat op dat moment, kan ik heel vriendelijk en mild tegen je zijn, of niet zo vriendelijk en mild. Misschien voel je je beter nadat je met me gepraat hebt, maar dat hangt samen met wakker worden. Word wakker! Jullie zijn allemaal levende boeddha’s. Jullie zijn goddelijke leegte, het oneindige niets. Dit weet ik omdat ik ben wat jullie zijn, en jullie zijn wat ik ben. Laat alle ideeën en beelden in je geest varen, ze komen en gaan en worden zelfs niet door jou opgewekt. Dus waarom zou je zoveel aandacht aan je verbeelding schenken wanneer je op dit moment de werkelijkheid kunt realiseren?

Denk nu niet dat ontwaken het einde is. Ontwaken is het einde van het zoeken, het einde van de zoeker, maar het is het begin van een leven vanuit je ware aard. Dat is een totaal andere ontdekking – het leven geleefd vanuit eenheid, belichamend wat je bent, een menselijke uitdrukking van eenheid zijn. Er is geen sprake van dat jij het Ene wordt; jij bent het Ene. De vraag is: ben je een bewuste uitdrukking van het Ene? Is het Ene zich bewust geworden van zichzelf? Herinner je je weer wat je werkelijk bent? En als dat zo is, leef je er dan naar? Leef je echt bewust als het Ene?
Al mijn toespraken gaan over ontwaken of het leven erna. Waarover ik ook lijk te spreken, eigenlijk heb ik het over een van deze twee dingen. "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten